Groepslessen

Yoga

Maandagavond 18.30-19.30 Yin Yoga van Dorien

Yin Yoga is een rustige vorm van Yoga en richt zich op het verkrijgen van meer energie, geestelijke balans en een sterk en flexibel lichaam.

Deze les is geschikt voor beginners, ervaring met Yoga is niet nodig. Yin Yoga is ook zeer geschikt voor mensen die veel en intensief sporten (bv. hardlopen) en willen werken aan hun souplesse.

Dinsdagavond 20.15-21.15 Yogalates van Diane

Yogalates is een combinatie van Pilates en Yoga. De dynamische Pilates oefeningen worden afgewisseld met de staande en zittende houdingen uit de Yoga. Bewust worden van de ademhaling en het met aandacht bewegen op het ritme van jouw adem helpt je meer te ontspannen in de houdingen en geeft je uiteindelijk meer ruimte en rust in je lijf om te groeien.

Om de les een dynamisch karakter te geven worden er oefenseries uit de Pilates in deze les toegevoegd. De Yogalates geeft het lichaam de voordelen die het beoefenen van zowel Yoga als Pilates met zich meebrengt. Sterkere spieren, verbeterde lichaamshouding en rompstabiliteit. Verbetering van de doorbloeding, verhoging van de weerstand en afname van klachten die ontstaan door spanning.

Woensdag ochtend 11.00-12.00 Vinyasa Flow/ Power Yoga van Dorien

Vinyasa Flow is een actieve vorm van Yoga. De ademhaling is in deze les een belangrijk component, deze wordt aan de houdingen verbonden. Er is bijna geen tijd om met gedachten mee te gaan, waardoor men ook wel eens zegt dat Vinyasa Flow ‘meditatie door beweging’ is. Een uitdagende en dynamische vorm van Yoga. Doordat de docent altijd opties geeft,  is deze les toegankelijk voor iedereen. De flow/ het bewegen op de adem in deze les is belangrijker dan het uitbouwen en perfectioneren van de houding.

Donderdag avond 20.00-21.00 Yin Yoga van Dorien

Yin Yoga staat voor rust! Rust in de houding, rust in je lichaam maar vooral ook rust in je hoofd. Een mooie tegenhanger van het leven dat we leiden met alle prikkels van de buitenwereld.

In de Yin Yoga blijf je ongeveer 3 tot 5 minuten in een houding. Je neemt tijd voor je lichaam, gevoel en in het NU zijn. Er gebeurt ondertussen nog veel meer met je lichaam in Yin-houdingen maar dat wordt tijdens de les duidelijk toegelicht.

Een zeer ontspannen les die voor iedereen toegankelijk is. Zeker ook voor mensen die rugklachten ervaren.

Vrijdagmiddag 15.00-16.00 Yin/Yang Yoga van Linde

De basis van deze les is een actieve flow van Yoga bewegingen  (Vinyasa), die wordt afgewisseld met rustige houdingen uit de Yin Yoga. Deze les is geschikt voor beginners.

 

 

 

Total Workout

Wil jij een stoere training met oefeningen voor heel je lichaam, maar hoef jij niet zo nodig naar buiten? Wil je de buik, billen en benen wel degelijk trainen in groepsverband, maar heb je niets met pasjes, aerobics en bewegen op de muziek? Dan is deze les voor jou! Iedere week krijg je uitdagende oefeningen voor heel het lichaam, maar je hoeft niet op te warmen met choreografieën uit aerobics. BBB meets Bootcamp meets HIIT meets Circuit Training. Niet voor niets Total Workout!

Bootcamp


Kracht en uithoudingsvermogen

We gaan weer naar buiten! Bootcamp valt onder de Small Group Trainingen. Tijdens de Bootcamp zal je allerlei oefeningen doen, van Single Leg Squats tot Push-ups, maar ook sprintjes trekken; en dit allemaal lekker in de buitenlucht! Perfect om jouw kracht en uithoudingsvermogen te verbeteren of op niveau te houden. We verzamelen bij Delphis.

 

 

Barre & Flow

Houding, kracht, flexibiliteit

Barre & Flow is een les gebaseerd op de Barre Workout voor balletdansers met invloeden uit de Pilates. Het is een training voor het hele lichaam waarbij je de dieper gelegen spierweefsels traint. Deze les is perfect wanneer je krachtiger wilt worden en tegelijkertijd je lichaamscontrole, lichaamshouding en flexibiliteit wilt verbeteren. Aangezien veel oefeningen met behulp van de barre in de aerobicszaal worden uitgevoerd is er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Bokszaktraining

Uithoudingsvermogen en kracht

Bokszaktraining valt onder de Small Group Training. Op de bokszak oefen je de diverse kicks en stoten uit de (kick)boks discipline. Je verbrandt tot wel 750 calorieën (!) per les en je zult een flinke verbetering merken op het gebied van kracht, snelheid en uithoudingsvermogen.

Note: Bij Bokszaktraining stoot je tegen de bokszakken, dus niet tegen elkaar!

 

 

Yogalates

Yogalates is een combinatie van Pilates en Yoga. De dynamische Pilates oefeningen worden afgewisseld met de staande en zittende houdingen uit de Yoga. Bewust worden van de ademhaling en het met aandacht bewegen op het ritme van jouw adem helpt je meer te ontspannen in de houdingen en geeft je uiteindelijk meer ruimte en rust in je lijf om te groeien. Om de les een dynamisch karakter te geven worden er oefenseries uit de Pilates in deze les toegevoegd. De Yogalates geeft het lichaam de voordelen die het beoefenen van zowel Yoga als Pilates met zich meebrengt. Sterkere spieren, verbeterde lichaamshouding en rompstabiliteit. Verbetering van de doorbloeding, verhoging van de weerstand en afname van klachten die ontstaan door spanning.

HIIT

Explosiviteit, interval, uithoudingsvermogen en spierontwikkeling

HIIT staat voor High Intensity Interval Training en valt onder de Small Group Training; tijdens deze half uur durende workout doe je diverse oefeningen, met of zonder attributen en individueel of met een partner. Je maakt gebruik  van principes uit de intervaltraining. Gedurende een aantal seconden doe je een bepaalde oefening zo vaak mogelijk om vervolgens met een zeer korte hersteltijd de oefening te herhalen. Dit zorgt voor een hogere hartslag, meer zweten, veel vet verbranden (tot wel drie dagen na de training!) en een optimale workout in een korte tijd.

 

Gratis Personaltraining

IMG_5333

Bij Delphis vinden wij het erg belangrijk dat onze leden op een veilige, effectieve én op de persoon afgestelde wijze trainen. Daarom gaan onze gecertificeerde personal trainers eerst een uitgebreid intake gesprek met je aan waarin jouw wensen en eventuele blessures of beperkingen worden besproken. Na het vaststellen van jouw trainingsdoel en persoonlijke situatie, ga je samen met de personal trainer een uur aan de slag in onze fitnessruimte voor een training op maat. In dit uur worden alle oefeningen uit jouw trainingsschema uitgebreid uitgelegd en door jou uitgevoerd. Jouw personal trainer zal je tijdens de oefeningen helpen om je techniek te verbeteren en het maximale uit jezelf te halen. Deze service is eens per twee maanden kosteloos, ongeacht abonnementsvorm! Uiteraard is het ook mogelijk om extra personal trainingssessies in te kopen. De personal trainer zal dan ook intensieve begeleiding geven op het gebied van voeding en, afhankelijk van jouw budget, een pakket op maat voor je samenstellen.

Wellness

IMG_5020

Na al die inspanning is het mogelijk om een bezoek te brengen aan onze wellness-faciliteiten. Hier kun je heerlijk tot rust komen in onze sauna of Turks stoombad om eventueel na afloop je te laten verwennen in de massage- en pedicuresalon ‘Hands by Bianca’. Ook is het mogelijk om de lekkerste smoothies en cappuccino’s bestellen in onze lounge of fijne binnentuin. Zo maak je van ieder bezoek aan Delphis een mini-vakantie!

12